Record aantal lanceringen in 2017 (jaaroverzicht) Record aantal lanceringen in 2017 (jaaroverzicht)
18 december 2017

Het team van BeCurious kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar. Zo lanceerden wij in 2017 een record aantal websites (41) voor hotels in binnen- en (steeds vaker) buitenland. De door ons ontwikkelde maatwerk en template-based websites hebben veel directe reserveringen gegenereerd en daarmee fikse commissiebesparingen voor onze opdrachtgevers opgeleverd. Ook zijn wij begonnen met het aanbieden van online hotelmarketingdiensten en hebben wij, met de start van een aantal nieuwe initiatieven, de basis neergezet voor verdere groei in 2018.

Hieronder een overzicht van verschillende lanceringen en mijlpalen van het afgelopen jaar.

Eerste kwartaal

Wij begonnen het jaar goed door op 2 januari een (tijdelijke) website te lanceren voor Amrâth Hotel en Thermen Born. Tijdelijk aangezien wij later dit jaar de definitieve website voor dit hotel, en de andere hotels van deze groep, live plaatsten. Eind januari zagen tevens de nieuwe websites van Windau Lodge (Oostenrijk), Hotel Gooiland in Hilversum en Shortstay de Bank in Harlingen het levenslicht.

In januari introduceerden wij de ‘BeCurious datepicker’. Met geavanceerde en op maat configureerbare kalenders zorgen wij voor een betere aansluiting met de verschillende reserveringssystemen, meer gebruiksgemak en een hogere conversie is het resultaat.

Wij werken bijna, maar niet helemaal, exclusief voor de hotelsector. Zo kregen wij de opdracht een nieuwe website voor SPARQ (onderdeel Randstad Groep) te ontwikkelen, deze werd begin maart live geplaatst. Verder lanceerden wij in maart websites voor Hotel Twenty Eight, Hotel Galamadammen, Damsgard Apartments (Noorwegen), Amrâth Hotel Schiphol (wederom een tijdelijke website) en de Biertuin Prinsengracht.

Tweede kwartaal

Op 1 april trad Tim Assenbroek in dienst. Hij versterkt ons team als online marketeer en heeft ervoor gezorgd dat de websites van opdrachtgevers meer traffic genereren met slimme SEA, Hotel SEO en e-mailmarketingactiviteiten. Ook is hij verantwoordelijk voor rapportages en conversie-optimalisatie. Met Tim verbreden wij onze dienstverlening en kunnen opdrachtgevers (nog) meer rendement uit de eigen websites halen.

Eerder lanceerden wij al de website voor Hotel Twenty Eight, in april volgde de website voor het moederbedrijf, de City ID Group.

In mei ging de website voor een opdrachtgever in Curaçao live, met de website van Sirena Bay lieten wij zien dat onze templates ook voor een guesthouse geschikt zijn.

Na een ontwerp- en ontwikkelingstraject van enkele maanden lanceerden wij eind mei de nieuwe website voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Het basisstramien van deze website is gebruikt voor de websites van de andere Amrâth Hotels.

Met de lancering van de website voor Hotel Oudegracht (1 kamer) ging de website van onze ‘kleinste’ opdrachtgever live. Ook voor het prachtige ‘The Hendrick’s Hotel’ lanceerden wij de nieuwe website, gebaseerd op het Apollo website template.

Om onze uitbreiding van online marketingdiensten beter te presenteren werd het tijd voor een nieuwe website voor onszelf. Hier is, tussen alle projecten door, keihard aan gewerkt en op 14 juni werd deze feestelijk live geplaatst.

Derde kwartaal

Medio juli ging de website voor het nieuwe Q-Factory Hotel in Amsterdam-Oost live. Ook kreeg deze maand een Aziatisch tintje met de lancering van de website van Villa Borobudur op Java (Indonesië).

Eind juli braken wij een record met de lancering van de websites voor Amrâth Hotels en haar dochterhotels. Nog nooit lanceerden wij zoveel websites tegelijkertijd op een dag.

Wegens vakanties (en volle hotels) is de maand augustus traditioneel gezien rustig, al werkte wij door aan de nieuwe maatwerk website voor onze trouwe opdrachtgever The Albus Hotel in Amsterdam. Samen met de nieuwe website van Grand Hotel Opduin op Texel, ging deze in september live.

Begin september namen wij deel aan het Hotel Technology Revolution forum, georganiseerd door onze partner Mews Systems, in de Balie in Amsterdam. Een boeiende dag vol ontmoetingen met nieuwe relaties en oude bekenden.

Vierde kwartaal

Wij begonnen het vierde kwartaal met de lancering van de nieuwe website voor Grand Hotel Amrâth Kurhaus. Hiermee is ook dit hotel voorzien van een prachtige website volgens het Amrâth template.

Kasteel Kerckebosch in Zeist selecteerde BeCurious voor haar nieuwe website. Na een ontwikkelingstraject van enkele maanden, waarbij er vele maatwerk aanpassingen aan ons ‘imagine’ template zijn gedaan, ging de website eind oktober live.

In november volgde onze eerste opdrachtgever in Spanje, het charmante Torre Nova Resort en in december mochten wij het eerste Hongaarse hotel aan ons portfolio toevoegen met de livegang van de website voor Airport Hotel Stáció. Ook voor het, te openen Pure Pitztal (Oostenrijk), plaatsten wij de website live.

Naast deze fantastische projecten werken wij momenteel aan websites voor o.a. Saillant Hotels, Holiday Inn Eindhoven, Ammonite Hotel, De Zeeuwse Stromen en het Stenden Hotel.

Volgend jaar

Uiteraard hopen wij in 2018 weer vele hoteliers van onze diensten te mogen voorzien. Wij zullen met onze ‘conversion triggers’ nieuwe tools voor een hogere conversie bieden en wij werken momenteel aan een nieuw Hotel CMS, een nieuw template en internationaal label waarin beide gecombineerd zullen worden. Daarover meer in 2018.

Voor nu willen wij al onze opdrachtgevers en partners hartelijk danken voor de prettige en succesvolle samenwerking in 2017.

Stockholm Template Lisbon Template Dublin Template Luxembourg Template
This is an indicator which CSS media query is applied. This ensures that javascript and CSS use the same width. Each div that has a white background is active, black background indicates inactive